III Ogólnopolski Konkurs Muzyki Kameralnej im. Wiłkomirskich

III Ogólnopolski Konkurs Muzyki Kameralnej im. Wiłkomirskich
dla uczniów szkół muzycznych I i II stopnia
Łódź, 14-16 kwietnia 2023

 

WYNIKI KONKURSU

 
W dniu 2 czerwca 2023 (piątek) o godz. 18.00 w sali nr 12 Pałacu Akademii Muzycznej w Łodzi przy ul. Gdańskiej 32 odbędzie się Koncert Laureatów Konkursu. Próby akustyczne rozpoczną się o godz. 15.00. Do udziału zaproszeni są zdobywcy nagród we wszystkich grupach wiekowych. Udział nie jest obowiązkowy. Chętnych prosimy o kontakt na maila konkursowego (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.). Zdobywców nagród finansowych uprzejmie prosimy o przesłanie na maila konkursowego danych do przelewów. Nagrody rzeczowe wraz z dyplomami laureatów będą rozsyłane na adresy szkół do końca maja.

Fundacja im. Stanisława Liszewskiego i Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi składają serdeczne podziękowania grupie ATLAS za wsparcie finansowe działań organizacyjnych konkursu.

 
GRAND PRIX Konkursu (1000 zł/os.)

  • Nowicka Musioł Duo – Antonina Musioł, Maria Nowicka
 
GRUPA I

I nagroda:

  • A Piacere Piano Duet – Natalia Sulmowska, Ignacy Szkudlarek
  • Ad MaioreS – Szymon Siedlik, Mikołaj Sitko, Adam Sztorc

II nagroda:

  • OZ – Oliwia Guziewa, Zuzanna Zakrzewska

IV nagroda:

  • Clarino Duet – Mateusz Boniakiewicz, Andrzej Szulc
  • Andrzej Ostrowski, Witold Ostrowski
  • Anna Stasińska, Zofia Prątnicka
  • Fiore Piano Duo – Julia Kościelak-Nadolska, Zuzanna Parczewska
  • Piccolo Duo – Julia Łukawska, Michał Karwowski

Wyróżnienie:

  • Pola Dominiak, Hanna Zbrojewska
  • SiblinG – Nikodem Gładkowski, Hanna Gładkowska
  • Zojan – Zoja Zamorska, Jan Pękala
 
GRUPA II

I nagroda:

  • Duet fortepianowy – Gabriela Schmidt, Mikolaj Klaput
  • Kwartet puzonowy – Tomasz Golly, Jacek Nocoń, Łukasz Kilisz, Dawid Śmiatek
  • Duet fortepianowy – Małgorzata Manthey, Antonina Robaszkiewicz
  • TRYTON – Nela Dorobisz, Dominika Kyrcz, Maja Rajkowska, Krzysztof Dymarz

II nagroda:

  • Duet fortepianowy – Magdalena Plust, Jerzy Dawid

III nagroda:

  • Pola Fijałka, Anna Waśko
  • Piano e Forte – Małgorzata Maryok, Maciej Ścierski
  • Trio fortepianowe TRIOLA – Jagoda Giedwiłło, Natalia Jóźwiak, Maciej Ścierski

IV nagroda:

  • Kwintet Instrumentów dętych blaszanych – Jan Arndt, Jakub Kalinowski, Maja Latosik, Paweł Arndt, Maciek Sulik
  • Fagocistki z Jankowic – Alicja Kielan, Lena Stanisławska

Wyróżnienie:

  • J&J Piano Duo – Zofia Jankowska, Maciej Jarosz
  • Klarnetowy Konsonans – Konrad Żurek, Kacper Jabłoński
  • He-Ja Piano Duo – Helena Leduchowska, Jagoda Jarocka
  • KaliNadia – Kalina Szwaba, Nadia Jarosińska
 
GRUPA III

II nagroda:

  • Jakub Drabiński, Julian Weilandt
  • Stanisław Kaleta, Jakub Grzybacz

IV nagroda:

  • Duet fortepianowy – Kalina Tyszkiewicz, Hanna Radke
  • Hela & Mela – Helena Janus , Melania Bielecka
  • Duet fortepianowy – Łucja Król, Alicja Król

Wyróżnienie:

  • Młynarski duo – Ilona Anna Roman, Franciszek Wieczorek
 
GRUPA IV

I nagroda (1000 zł/os.):

  • Trio Espressivo – Zuzanna Michałowicz, Zofia Groblewska, Kajetan Pałęcki

II nagroda (600 zł/os.):

  • Duet fortepianowy – Paulina Borzymowska, Magdalena Mazurek
  • Lviv Duo – Roksolana Patsiuta, Nazarij Stasyshyn
  • Kwartet Aliquatio – Adrianna Trepińska, Mateusz Michalak, Zofia Dusza, Dawid Figlak

III nagroda (400 zł/os.):

  • Clarifriends – Michał Pokrzywa, Maja Surma, Kaja Wrzeszcz, Wojciech Peregrym

IV nagroda:

  • Trio „Unmute” – Rafał Dudek, Tomasz Grzebień, Natalia Szymczyk
  • Gąsieniec Duo – Teresa Gąsieniec, Franciszek Gąsieniec

Wyróżnienie I stopnia:

  • Trio fortepianowe – Adam Falenta, Klara Grochowska, Tymoteusz Dobrzyński
  • Kwartet fortepianowy – Julia Sekulska, Emanuel Ogrodniczak, Andrii Malyk, Jagoda Jakubowska
  • Trio fortepianowe – Antonina Wenerska, Lena Łoginowicz, Karol Dulewicz
  • Duet skrzypcowy – Zofia Diaczuk, Martyna Skuza
  • Amadeus Kwartet – Natalia Polaszek, Amelia Jędrzejczyk, Oliwia Suchodolska, Wojtek Cebulski

Wyróżnienie II stopnia:

  • Kwartet skrzypcowy – Julia Sekulska, Milena Kluge, Filip Kłosowski, Amelia Bach
  • Vivace Piano Duo – Stanisław Niedźwiecki, Michał Pietrzak
  • Trio fortepianowe – Julia Sekulska, Andrii Malyk, Jagoda Jakubowska
  • 4Strings – Maria Jania, Emilia Wójcik, Amelia Półchłopek, Hubert Targosz

 

 
III Ogólnopolski Konkurs Muzyki Kameralnej im. Wiłkomirskich jest przeznaczony dla uczniów polskich szkół muzycznych I i II stopnia. Przesłuchania konkursowe odbędą się w dniach 14-16 kwietnia 2023 r. w trybie jednoetapowym. W Jury konkursu zasiądą wybitni instrumentaliści – pedagodzy polskich akademii muzycznych, którzy są uznanymi autorytetami w obszarze muzyki kameralnej, a ich doświadczenie pedagogiczne obejmuje także pracę z uzdolnioną młodzieżą szkół muzycznych. Konkurs z powodu swojej otwartej programowo formuły jest wyjątkowym wydarzeniem dającym uzdolnionej artystycznie młodzieży możliwość wspólnej, zespołowej muzycznej konfrontacji na polu literatury kameralnej w zróżnicowanych składach. Uczestnicy konkursu i ich pedagodzy, przygotowując program prezentacji, będą mogli dowolnie kształtować repertuar tak, by służył on także indywidualnemu rozwojowi instrumentalnemu każdego z członków zespołu, wpływając jednocześnie na jego umiejętności i kompetencje społeczne współdziałania i odpowiedzialności za wykonanie artystyczne.

 

INFORMACJE O KONKURSIE

ORGANIZATORZY
  • Fundacja im. Stanisława Liszewskiego
  • Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi
ADRESACI

Konkurs skierowany jest do uczniów szkół muzycznych I i II stopnia.
W Konkursie mogą brać udział instrumentalne zespoły kameralne od duetu do kwintetu, o dowolnym składzie (z wyłączeniem zespołów z organami i klawesynem).

GRUPY WIEKOWE

Uczestnicy Konkursu wystąpią w następujących grupach wiekowych:

  • grupa I – uczniowie klas I-III szkół muzycznych I stopnia
  • grupa II – uczniowie klas IV-VI szkół muzycznych I stopnia
  • grupa III – uczniowie klas VII-VIII szkół muzycznych I stopnia oraz klas I-III szkół muzycznych II stopnia
  • grupa IV – uczniowie klas IV-VI szkół muzycznych II stopnia
  • W przypadku różnych przynależności do grup wiekowych członków zespołu, uczestników kwalifikuje się do grupy wiekowej zgodnej z poziomem nauczania najstarszego z członków zespołu.
REPERTUAR
  • grupa I: program dowolny, do 7 minut
  • grupa II: program dowolny, do 10 minut
  • grupa III: program dowolny, do 12 minut
  • grupa IV: program dowolny, do 15 minut
MIEJSCE I TERMIN

Przesłuchania konkursowe odbędą się w dniach 14-16 kwietnia 2023 roku w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, ul. Gdańska 32.
Konkurs jest otwarty dla publiczności.

ZGŁOSZENIA

Zgłoszenia uczestnictwa w Konkursie należy przesłać droga elektroniczną w nieprzekraczalnym terminie do dnia 20 marca 2023 roku na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

JURY KONKURSU

SKŁAD JURY
  • prof. dr hab. Agata Jarecka (AM Łódź) – Przewodnicząca Jury
  • prof. Jadwiga Kotnowska (AM Bydgoszcz/AM Wrocław)
  • dr hab. Monika Wilińska-Tarcholik (AM Kraków)
  • dr hab. Michał Drewnowski, prof. AM  (AM Łódź)
  • dr hab. Hanna Holeksa prof. AM (AM Łódź/Fundacja im. Stanisława Liszewskiego)
  • dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM (AM Gdańsk)
  • dr Paweł Kroczek (AM Poznań)
  • dr Michał Kluska (AM Łódź) – Sekretarz Jury
  • dr hab. Anna Liszewska, prof. AM (AM Łódź/Fundacja im. Stanisława Liszewskiego) – Dyrektor Konkursu

 

prof. dr hab. Agata Jarecka (AM Łódź) – Przewodnicząca Jury

prof. dr hab. Agata Jarecka Wiolonczelistka, absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi, w klasie wiolonczeli prof. Stanisława Firleja (1989). W 1988 roku otrzymała roczne stypendium Ministra Kultury i Sztuki. Jest laureatką Ogólnopolskich Przesłuchań Wiolonczelowych dla uczniów szkół muzycznych II st. w Elblągu (1984), zwyciężyła w Ogólnopolskim Konkursie Muzyki Kameralnej w Łodzi, w kategorii trio fortepianowe (1989), uczestniczyła w Międzynarodowym Konkursie ARD w Monachium (1996). W latach 1983-1988 brała udział w Międzynarodowych Kursach Muzycznych w Łańcucie pod kierunkiem prof.: M. Sadlo, I. Monigettiego, K. Michalika, S. Firleja. Jako solistka, kameralistka i członek orkiestr koncertuje w Polsce i za granicą. W latach 1990–1993 była prowadzącą grupy wiolonczel w Polskiej Filharmonii Kameralnej pod dyrekcją Wojciecha Rajskiego w Sopocie, z którą odbyła liczne tournée koncertowe, m.in.: w Niemczech, Austrii, Holandii, Francji, Hiszpanii, Chinach. W sezonie artystycznym 2000/2001 była solistką orkiestry Opery NOVA w Bydgoszczy. Obecnie współpracuje jako kameralistka, m.in. z pianistami: A. Lichoś, M. Swatowską, A. Przybylską, M. Jarecką. Od 1999 r. jest członkiem bydgoskiego kwartetu smyczkowego Arte Con Brio. W swoim repertuarze posiada wiele dzieł solowych i kameralnych od baroku po muzykę współczesną. Współpracowała z kompozytorami łódzkimi: B. K. Przybylskim, J. Bauerem, K. Grzeszczakiem, B. Dowlaszem. Ważne miejsce w działalności artystycznej zajmuje także działalność kompozytorska, m.in. utwory na wiolonczelę, altówkę i flet oraz kwartet smyczkowy, a także twórczość dedykowana dzieciom.
Od 1991 r. prowadzi ożywioną działalność pedagogiczną. Była nauczycielem gry na wiolonczeli w Państwowym Zespole Szkół Muzycznych im. A. Rubinsteina w Bydgoszczy oraz Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. w Inowrocławiu. Prowadzi lekcje otwarte dla uczniów oraz wykłady metodyczne dla nauczycieli w szkołach muzycznych I i II st. w całej Polsce, m.in.: w Łodzi, Toruniu, Białymstoku, Suwałkach, Kędzierzynie-Koźlu, Elblągu, Olsztynie. Zasiada w jury konkursów i przesłuchań dla uczniów szkół muzycznych I i II st. Była wykładowcą na mistrzowskich kursach muzycznych, m. in.: na Międzynarodowych Mistrzowskich Kursach Muzycznych im. Z. Brzewskiego w Łańcucie, Kursie Muzycznym w Sokolnikach, Letniej Akademii Muzycznej w Żaganiu, Międzynarodowych Kursów Muzycznych w Bałoszycach oraz prowadziła klasę wiolonczeli w ramach Suwalskiej Letniej Akademii Pogranicza w Dowspudzie, a także Kolonie Muzyczne „Wakacje z nutkami” w Pasymiu koło Olsztyna. Zajmuje się również pracą naukową publikując artykuły związane tematycznie z wykonawstwem.
W 1992 roku zainicjowała Konfrontacje Wiolonczelowe w Bydgoszczy. Obecnie jest dyrektorem Ogólnopolskiego Konkursu Wiolonczelowego im. D. Połońskiego , którego pierwsza edycja odbyła się w Akademii Muzycznej w Łodzi w 2021 roku. Od 1994 roku pracuje w Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi. W 2014 roku otrzymała tytuł profesora sztuki. W latach 2008-2012 była dziekanem Wydziału Instrumentalnego, w 2012-2016 – prorektorem ds. nauki i rozwoju, a od 1 września 2020 roku pełni funkcję prorektora ds. nauki i dydaktyki łódzkiej Uczelni. Za swoją działalność została uhonorowana nagrodami i listami gratulacyjnymi, otrzymała m.in.: nagrodę I st. Rektora AM (2020), nagrodę II st. Rektora AM w Łodzi (1996, 2020), Nagrody Fundacji VIVA MUSICA w Bydgoszczy (2001, 2003) oraz Brązowy Krzyż Zasługi (2005).

 

prof. Jadwiga Kotnowska (AM Bydgoszcz/AM Wrocław)

prof. Jadwiga Kotnowska Jadwiga Kotnowska, wybitna polska flecistka, jest pierwszą polską laureatką ośmiu międzynarodowych konkursów fletowych, m.in.: im. Królowej Zofii w Madrycie, im. Marii Canals w Barcelonie, im. G. B. Viottiego w Vercelli, im. V. Bucchiego w Rzymie i w Bordeaux. Wygrała również konkurs na stanowisko 1. flecisty solo w Royal Flanders Philharmonic Orchestra w Belgii oraz w Gulbenkian Symphony Orchestra w Portugalii. Absolwentka Akademii Muzycznej w Warszawie w klasie prof. E. Dastych Szwarc, swoje umiejętności doskonaliła u takich mistrzów jak A. Nicolet w Szwajcarii oraz J. P. Rampal i A. Marion we Francji.
Jako solistka występowała w salach koncertowych na całym świecie, m.in: w Filharmonii Berlińskiej, Schauspielhous Berlin, Lincoln Center w Nowym Jorku, Grieg Hall w Bergen, Tivoli Hall w Kopenhadze, Palau de la Música w Barcelonie, Teatro Real w Madrycie, South Bank Centre/Purcell Room w Londynie, De Doelen w Rotterdamie, Salle Moliere w Lyonie, Wielkiej Sali Koncertowej Moskiewskiego Konserwatorium, KLCC w Kuala Lumpur oraz na festiwalach m.in.: Kuhmo Chamber Music Festival, Bergen International Festival – Grieg Hall. W Polsce koncertowała ze wszystkimi wiodącymi orkiestrami symfonicznymi i kameralnymi, m.in. wielokrotnie z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Narodowej, Sinfonia Varsovia, NOSPR, Aukso i Amadeus oraz na festiwalach muzyki współczesnej: Warszawska Jesień, Festiwal Prawykonań w Katowicach, Musica Electronica Nova we Wrocławiu, Festiwal K. Pendereckiego w Krakowie, a także inaugurowała Festiwal Mozartowski w Warszawie. Artystka stała się inspiracją do skomponowania specjalnie dla niej dedykowanych koncertów fletowych przez takich kompozytorów jak: H. M. Górecki, H. Kulenty, M. Ptaszyńska, J. Maksymiuk, D. Przybylski, M. Małecki, K. Dębski, A. Jagodziński, Włodek Pawlik, P. Wróbel, R. Kurdybacha, K. Knittel. Ma na swym koncie liczne światowe oraz polskie prawykonania m.in. jest pierwszą polską wykonawczynią koncertów H. M. Góreckiego oraz K. Pendereckiego pod dyrekcją kompozytora. Dokonała licznych nagrań dla radia w Hiszpanii, Francji, Szwajcarii, Holandii, USA oraz płyty dla wytwórni: Polskie Nagrania, MDG, Quantum (Paryż), Scotstown Music (Edynburg), Tonpress (płyta Antonio Vivaldi – Cztery pory roku była nominowana do Nagrody Fryderyk). W swoich projektach łączących muzykę klasyczną z jazzem współpracuje z wybitnymi muzykami takimi jak Andrzej Jagodziński, Krzysztof Herdzin, Kuba Stankiewicz, Jose Manuel Alban Juarez, Vitold Rek, Mike Richmond.
Artystka jest profesorem klasy fletu w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy oraz w Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu. Prowadzi także kursy mistrzowskie m.in.: w USA, Malezji, Finlandii, Francji, Włoszech, Hiszpanii oraz w Royal College of Music w Londynie. W styczniu 2023 roku artystka został uhonorowana Złotym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.

fot. Iwona Limonca

 

dr hab. Monika Wilińska-Tarcholik (AM Kraków)

dr hab. Monika Wilińska-Tarcholik Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. T. Żmudzińskiego i E. Wolak – Moszyńskiej. Swoje umiejętności doskonaliła na kursach mistrzowskich pod kierunkiem R. Buchbindera w Zurychu i A. Torgera w Hitzacker. Laureatka konkursu „Jeunesses Musicales” w Weikersheim (Niemcy) oraz nagrody specjalnej na Ogólnopolskim Konkursie Kameralnym w Zakopanem. Koncertowała jako solistka i kameralistka w Polsce, Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Węgrzech, Rumunii i Mołdawii, uczestnicząc m.in.: w festiwalach Klarinet – Fest Paris, Międzynarodowych Dniach Muzyki Karola Szymanowskiego w Zakopanem, a także Festiwalu Klarnetowym w Krakowie, Przemyskiej Jesieni Muzycznej oraz Międzynarodowym Festiwalu Duetów Fortepianowych Duettissimo. Brała także udział w charakterze akompaniatora w szeregu konkursów i kursów muzycznych m.in. w Lusławicach, Letniej Akademii Muzycznej w Żaganiu i w Krakowie czy Wiosennych Kursach Mistrzowskich w Przemyślu, na których jest również wykładowcą. Na estradzie była partnerem m.in.: J. Gadulanki, G. Deplus, Ph. Cupera, M. Niedermayera, P. Pławnera, T. Strahla. B. Bryły, P. Reicherta, J. Reulinga. Dokonała nagrań płytowych dla Dux, CD Accord, KASP Records oraz PWM. Zapraszana jest jako juror do udziału w konkursach, jako prelegent do udziału w sesjach naukowych oraz do prowadzenia warsztatów i lekcji otwartych.
Prowadzi działalność pedagogiczną w Akademii Muzycznej Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie jako adiunkt w Katedrze Kameralistyki. Obecnie pełni funkcję Prodziekana Wydziału Instrumentalnego AMKP.

fot. Piotr Markowski

 

dr hab. Michał Drewnowski, prof. AM (AM Łódź)

dr hab. Michał Drewnowski, prof. AM Pianista. Naukę gry na fortepianie rozpoczął we Włoszech w wieku 8 lat pod kierunkiem ojca – Marka Drewnowskiego. Po powrocie do Polski kontynuował edukację w Liceum Muzycznym im. Karola Szymanowskiego w Warszawie, gdzie uczył się pod kierunkiem Bronisławy Kawalli i Ewy Pobłockiej. W 2001 ukończył z wyróżnieniem studia w Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie fortepianu Marka Drewnowskiego. W latach 2002-2005 studiował w Konserwatorium Muzycznym w Genewie pod kierunkiem takich pedagogów, jak Dominique Merlet i Pascal Devoyon (dyplom z wyróżnieniem). Brał również udział w mistrzowskich kursach pianistycznych prowadzonych przez: Nauma Sztarkmana, Miłosza Magina, Fou Ts’Onga, Rudolfa Kehrera i Eugena Indjica. Jest laureatem wielu nagród: w 1996 – nagrody specjalnej na I Międzynarodowym Konkursie Indywidualności Muzycznych im. A. Tansmana w Łodzi, w 1998 – I nagrody na XIII Konkursie Muzyki Kameralnej im. K. Bacewicza w Łodzi, w 1998 – XXXII Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku, w 2000 – II nagrody na Concorso Pianistico Internazionale „Mascia Masin” w San Gemini we Włoszech, w 2005 – II nagrody na AGIMUS Concorso Internazionale w Rzymie. Michał Drewnowski koncertował jako solista i kameralista: w Polsce, Włoszech, Francji, Szwajcarii, Luksemburgu, Belgii, Bułgarii, Anglii, Austrii, Czechach, Niemczech, Hiszpanii, Danii i Finlandii. Występował w takich salach, jak: Concerti al Gianicolo w Rzymie, Steinway Kammersal w Kopenhadze, Kunstmuseum w Silkeborg, Sala Bulgaria w Sofii, Wigmore Hall w Londynie, Palau de la Musica Catalana w Barcelonie czy Sala Arturo Benedetti Michelangeli w Bolzano. Współpracował z orkiestrami symfonicznymi pod batutą m.in.: Tadeusza Kozłowskiego, Władimira Kiradżijewa, Stanisława Ouszewa, Rubena Silvy, Emiliana Madeya, Alessandra Tortata, Massimiliana Caldiego, Emila Tabakowa. Pianista posiada również doświadczenia aktorskie: w latach 1999- 2002 występował w Teatrze Nowym w Warszawie jako aktor-pianista w przedstawieniu Adama Hanuszkiewicza Chopin, jego życie, jego miłość, jego muzyka... w roli Fryderyka Chopina. Wcielił się również w postać Ignacego Jana Paderewskiego w spektaklu Paderewski, le pianiste devenu Premier Ministre w reżyserii Jessiki Dalle.
Dyskografia artysty obejmuje: nagrane dla wytwórni fonograficznej Gega New utwory na 2 fortepiany i perkusję (Voland Quartet), dla wytworni DUX płytę duetu fortepianowego Doppio Espresso z muzyką kompozytorów amerykańskich i latynoamerykańskich (L. Bernstein, A. Piazzolla, P. Ziegler i J. Bragato) oraz płytę z utworami fortepianowymi współczesnego kompozytora szwajcarskiego D. Loupa. W wytwórni PRO ART ukazało się w interpretacji Michała Drewnowskiego nagranie utworów na fortepian i orkiestrę T. Trojanowskiego. Ponadto pianista nagrał dla renomowanej wytwórni Toccata Classics płytę monograficzną z utworami T. Majerskiego, m.in. jego Koncert-poemat na fortepian i orkiestrę wraz z Royal Scottish National Orchestra pod batutą E. Tabakowa. W grudniu 2017 ukazała się dla DUX płyta pianisty W kręgu Andrzeja Nikodemowicza, obejmująca premierowe nagrania utworów fortepianowych A. Nikodemowicza, M. Dubaja oraz T. Majerskiego. Pianista propaguje mało znaną i całkiem zapomnianą muzykę polskich kompozytorów, m.in.: Ludwika Grossmanna, Jadwigi Sarneckiej, Stefana Kisielewskiego, Tadeusza Majerskiego, Jadwigi Groppler. Bardzo ważną rolę w życiu artysty odgrywa wykonawstwo muzyki nowej. Dokonał licznych prawykonań oraz nagrań utworów kompozytorów współczesnych takich, jak: A. Nikodemowicz, M. Dubaj, Z. Bagiński, S. Czarnecki, J. Bauer, E. Madey, T. Trojanowski, A. Ben-Shabetai, S. Wisłocki. W lipcu 2021 roku w Filharmonii Krakowskiej Michał Drewnowski pod batutą Przemysława Zycha wykonali i zarejestrowali odnaleziony Koncert fortepianowy „Rapsodia Polska” S. Wisłockiego. Obecnie prowadzi własną klasę fortepianu i kameralistyki fortepianowej na Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi, gdzie jest zatrudniony na stanowisku profesora uczelni.

 

dr hab. Hanna Holeksa, prof. AM
(AM Łódź/Fundacja im. Stanisława Liszewskiego)

dr hab. Hanna Holeksa, prof. AM Solistka, kameralistka, pedagog. Naukę gry na fortepianie rozpoczęła w wieku 7 lat w Zakopanem pod kierunkiem Elżbiety Wierzbickiej. W kolejnych latach kontynuowała edukację w Państwowej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej w Bytomiu, ukończyła z wyróżnieniem studia w katowickiej Akademii Muzycznej w klasie fortepianu prof. Andrzeja Jasińskiego oraz kameralistyki prof. Reginy Strokosz-Michalak, a także studiowała w Hochschule der Kunste Bern pod kierunkiem prof. Tomasza Herbuta. Jest laureatką wielu nagród i wyróżnień, m.in. II nagrody na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. M. Magina w Paryżu, I nagrody na III Ogólnopolskim Konkursie Pianistycznym im. F. Liszta we Wrocławiu, nagrody Estrady Młodych Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku, czołowych lokat czterech rokrocznych edycji Ogólnopolskiego Konkursu na Stypendia Artystyczne im. F. Chopina w Warszawie, I nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Fundacji Yamaha w Gdańsku. Na I Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej im. K. Pendereckiego w Krakowie wraz z fagocistą Dawidem Smykowskim otrzymali II nagrodę i nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie utworu kompozytora polskiego. W roku 2003 otrzymała I nagrodę na międzynarodowym konkursie instrumentalnym Odd-Fellows Musikpreis w Bernie, a rok później wygrała RAHN Musikpreis w Zurichu. Pokłosiem tego ostatniego był debiut artystki w Tonhalle w Zurichu.
Wraz z pianistą Patriziem Mazzolą i Schweizer Kammerorchester pod dyrekcją Kaspara Zehndera nagrali Koncert na dwa fortepiany KV 242 W. A. Mozarta i Karnawał zwierząt C. Saint-Saënsa. Dyskografia artystki obejmuje również płyty, m.in. z sonatami na skrzypce i fortepian E. Elgara, R. Straussa, K. Szymanowskiego, F. Poulenca i M. Ravela nagrane wraz z Mariuszem Dereweckim dla wydawnictwa fonograficznego Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu, trzy albumy z utworami solowymi i kameralnymi P. Rateza i S. Hennessy’ego nagrane przy udziale Marcina i Ewy Murawskich dla wytwórni Acte Prealable, płyty z utworami kameralnymi A. Tansmana (nagraną jako członek zespołu Vivo Trio – z Magdaleną Kling Fender i Robertem Fenderem, przy udziale altowiolistki Elżbiety Mrożek-Loski) oraz z dziełami H. Wieniawskiego i K. Szymanowskiego (z Kariną Gidaszewską) wydane przez wytwórnię Ars Sonora. Najnowsze wydawnictwa płytowe Hanny Holeksy to krążek zawierający 24 Intermezzi i V Sonatę fortepianową (światowa premiera fonograficzna) A. Tansmana, oraz nagrana wraz z kontrabasistą Markiem Romanowskim płyta Współczesne Sonaty – Gubaidulina, Liebermann, Proto, wydane przez wytwórnię DUX.
Hanna Holeksa w 2016 roku była oficjalnym pianistą na XV Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. H. Wieniawskiego w Poznaniu. Artystka zasiada w jury ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych i kameralnych, koncertuje w kraju i za granicą, prezentując się jako solistka i kameralistka, a jej repertuar obejmuje solowe i kameralne dzieła od baroku do współczesności. W kręgu jej zainteresowań nieustannie pozostaje muzyka polska. Jest wiceprezesem działającego na terenie Poznania Stowarzyszenia im. Jadwigi Kaliszewskiej, oraz zasiada w zarządzie Fundacji im. Stanisława Liszewskiego. W 2011 roku obroniła pracę doktorską Fortepian w twórczości Karola Szymanowskiego, stanowiącą ukoronowanie wieloletniej fascynacji kompozytorem i pracy nad jego twórczością solową i kameralną. W czerwcu 2015 roku uzyskała tytuł doktora habilitowanego sztuki. Jest profesorem Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, gdzie prowadzi klasę kameralistyki, a jej studenci zdobywają laury w konkursach międzynarodowych.

 

dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM (AM Gdańsk)

dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM Ukończył z wyróżnieniem Liceum Muzyczne w Koszalinie w klasie mgr Małgorzaty Kobierskiej oraz Akademię Muzyczną w Gdańsku w klasie prof. Mirosławy Pawlak. Jest laureatem m.in. Międzynarodowego Konkursu Kameralnego im. J. Brahmsa w Gdańsku w roku 1997. Uczestniczył w wielu kursach muzycznych, gdzie doskonalił swoje umiejętności skrzypcowe m.in. u W. Wiłkomirskiej, E. Zienkowskiego i kameralne u H. Meyera (La Salle Quartet), W. Boetchera, M. Mosia.
Był stypendystą Ministra Kultury i Sztuki oraz Medyceuszy Gdańskich. Jako solista i kameralista brał udział w wielu festiwalach muzycznych: Festiwal Talentów w Tarnowie (1997), Festiwal Wyższych Szkół Muzycznych w Hamburgu (1998), Tenby Arts Festival w Walii (1998), Festiwal Kultur w Teheranie oraz Festiwalach Muzycznych w Płowdiw i Starej Zagorze, Helgoland, Rzymie, Paryżu, Barcelonie, Majorce, Helsinkach, Odessie, Dubrowniku. Jako solista koncertował z wieloma orkiestrami, wykonując utwory Bacha, Vivaldiego, Mozarta, Brucha, Mendelssohna, Wieniawskiego, Lalo, Sibeliusa, Góreckiego czy Frołowa. Uczestniczył w wielu projektach artystycznych na terenie kraju i za granicą, często jako solista i koncertmistrz, m.in. Tydzień Kultury Polskiej w Szwecji, widowisko Opentaniec do muzyki A. Sztaby. Występował jako solista i kameralista na koncertach oraz festiwalach muzycznych w Belgii, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Danii, Finlandii, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Iranie, Mołdawii, Niemczech, Rosji, Szwecji, Wielkiej Brytanii, we Francji, na Litwie, Łotwie i Ukrainie. Od 1999-2021 roku koncertował jako członek Tria Gdańskiego.
W latach 2008-2012 koncertmistrz Elbląskiej Orkiestry Kameralnej. W roku 2010 pełnił obowiązki dyrektora naczelnego i artystycznego EOK, współpracując z wieloma artystami m.in. J. Maksymiukiem, J. Staniendą, A. Klockiem, A. Mysińskim, Ł. Długoszem, P. Pławnerem, Z. Pilchem, A. Zdunikiem, A. Sztabą, M. Sompolińskim, A. Fabrello, J.M. Florêncio, M. Caldim, K. Bumannem, Z. Rychertem, A. Szymczewską. Pracuje jako nauczyciel skrzypiec w ZPSM w Gdańsku-Wrzeszczu. Od 1997 r. związany jest z Akademią Muzyczną w Gdańsku. W roku 2014 uzyskał stopień doktora habilitowanego, obecnie zatrudniony na stanowisku profesora nadzwyczajnego macierzystej uczelni, w której prowadzi klasę skrzypiec i muzyki kameralnej. Regularnie uczestniczy w pracach jury konkursów solowych i kameralnych. Stale występuje jako solista, kameralista oraz koncertmistrz w wielu projektach artystycznych. W roku akademickim 2019/2020 pełnił w Akademii Muzycznej w Gdańsku funkcję Dziekana Wydziału Instrumentalnego, zaś od 2020/2021 – funkcję Prorektora ds. studenckich i promocji aMuz.

fot. Aleksander Szpakowicz

 

dr Paweł Kroczek (AM Poznań)

dr Paweł Kroczek Wykładowca Akademii Muzycznej w Poznaniu – na stanowisku adiunkta, gdzie w 2016 roku uzyskał stopień doktora sztuki. W 2011 roku ukończył studia w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, w klasie klarnetu prof. Zdzisława Nowaka – dyplom z wyróżnieniem. W latach 2011-2013 studiował w Lund University – Musikhogskolan I Malmo, gdzie kształcił się pod kierunkiem jednego z najwybitniejszych klarnecistów młodego pokolenia – Olliego Leppäniemiego. W 2013 roku zdał egzamin do Opus International Youth Festival Orchestra (Insbruck). W 2012 roku otrzymał I Nagrodę w Kategorii Kameralnej oraz III w Kategorii Solistów na Międzynarodowym Konkursie w Svirel (Słowenia). W 2011 roku III nagrodę podczas V Ogólnopolskiego Konkursu Interpretacji Muzycznej (Krasiczyn). W 2010 roku III nagrodę na XII Międzynarodowym Przeglądzie Zespołów Kameralnych (Jawor) oraz Wyróżnienie w Kategorii Kameralnej IV Zachodniopomorskiego Festiwalu Klarnetowego (Szczecin). W 2009 roku był stypendystą programu Socrates – Erasmus – studia w klasie klarnetu dra Igora Frantisaka – Ostravska Univerzita (Ostrava, Czechy).
Swoje umiejętności doskonalił na licznych kursach mistrzowskich, pracując pod kierunkiem wybitnych pedagogów, min.: D. Altmann, S. Brill, J. Montilla, F. Heau, K. Dohnal, G. Varga, M. Polak, J. Peitz, A. Adamski, K. Wolak, W. Komsta. Jest pierwszym klarnecistą orkiestry Collegium F oraz L’autunno. Współtworzy oktet dęty Kapela Farna oraz Feroce Trio. Współpracuje z wieloma orkiestrami na terenie całego kraju. Występował podczas licznych festiwali, m.in.: Animator, Malta Festiwal, Poznańska Wiosna Muzyczna, Przemyska Jesień Muzyczna, Transatlantyk, Nostalgia Festival, Festiwal im. Karola Szymanowskiego w Pekinie. Dokonał licznych prawykonań, jak również nagrań radiowych, telewizyjnych oraz CD. Jako solista występował m.in. z orkiestrami Filharmonii Kaliskiej, Opery Poznańskiej, Akademii Muzycznej w Poznaniu oraz z orkiestrą Collegium F. W 2018 roku był jednym z artystów VIII Międzynarodowego Festiwalu i Kongresu Klarnetowego w Gyor (Węgry). W roku 2019 wystąpił z recitalem oraz referatem podczas IX Międzynarodowego Festiwalu i Kongresu Klarnetowego w Camerino (Włochy). Był jednym z solistów X Międzynarodowego Festiwalu i Kongresu Klarnetowego w Gyor (Węgry) w 2021 r. oraz XI Międzynarodowego Festiwalu i Kongresu Klarnetowego w Krakowie w 2022 roku.
Paweł Kroczek jest współzałożycielem i wiceprezesem Stowarzyszenia im. Józefa Madei, http://festiwalmadei.pl/stowarzyszenie/ . Ponadto jest członkiem zarządu Towarzystwa Muzycznego im. Karola Kurpińskiego we Włoszakowicach i współorganizatorem Akademickiego Konkursu Klarnetowego im. Karola Kurpińskiego. Współpracował z wieloma znakomitymi dyrygentami, m.in.; Gabriel Chmura, Jacek Kasprzyk, Marcin Sompoliński, Nikolai Znaider, Jakub Chrenowicz, Wojciech Rodek, Przemysław Neumann, Paweł Przytocki, Marek Pijarowski. Prowadzi również ożywioną działalność pedagogiczną, a jego uczniowie są laureatami licznych nagród i wyróżnień w krajowych oraz międzynarodowych konkursach. Jest konsultantem CEA, a także wykładowcą wielu kursów mistrzowskich dla klarnecistów. Zasiada w jury konkursów krajowych, międzynarodowych oraz przesłuchań CEA. Od 2020 roku Paweł Kroczek jest artystą manufaktury Royal Global Clarinets. Używa instrumentów Royal Global Firebaird oraz Buffet Crampon Festival.

 

dr Michał Kluska (AM Łódź) – Sekretarz Jury

dr Michał Kluska Pianista. Jest zdobywcą I nagrody VI edycji North International Music Competition w Sztokholmie w kategorii duetów kameralnych, jest również laureatem IX Międzynarodowego Konkursu Kameralnego im. K. Bacewicza w Łodzi. Ma za sobą koncerty m.in. w Sala dei Teatini (Piacenza, Włochy), Filharmonii Koszalinskiej, sali kameralnej NOSPR w Katowicach, studiu koncertowym S1 Polskiego Radia w Warszawie, Filharmonii Częstochowskiej, Filharmonii Pomorskiej czy w Filharmonii Łódzkiej. Wielokrotnie był współwykonawcą partii fortepianu w Orkiestrze Symfonicznej Filharmonii Łódzkiej. Brał udział w Festiwalu Egerszeg (Węgry), występował na 29. Międzynarodowym Festiwalu Kompozytorów Krakowskich z orkiestrą Akademicką oraz na Międzynarodowym Festiwalu Clarimania we Wrocławiu. Uczestniczył również w III edycji programu Muzyka Naszych Czasów, organizowanym pod patronatem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Od 2023 jest współwykonawcą projektu Zapomniani twórcy polskiej kameralistyki wiolonczelowej w ramach stypendium MKiDN. Pianista w 2022 roku otrzymał tytuł doktora sztuki za badania nad kameralną twórczością Tadeusza Paciorkiewicza. Od 2017 roku jest zatrudniony jako wykładowca Akademii Muzycznej w Łodzi i pracuje ze studentami klas instrumentów smyczkowych. Realizował również zajęcia w klasach zespołów kameralnych. Występuje również regularnie na licznych audycjach i konkursach towarzysząc studentom. Występował z wykładami podczas sesji organizowanych w Akademii Muzycznej w Gdańsku i Łodzi. Od 2016 roku jest etatowym członkiem chóru Filharmonii Łódzkiej, wykonując partie chóralne współpracował m.in. z Howardem Griffithsem, Antonim Witem, Jose Maria Florencio, Kai Bumannem, Danielem Raiskinem i Łukaszem Borowiczem. Wielokrotnie brał udział w nagraniach realizowanych dla Telewizji Polskiej i Filharmonii Łódzkiej. Współpracował również z Chórem Polskiego Radia w Krakowie oraz Chórem Filharmonii Częstochowskiej Collegium Cantorum. Michał Kluska pianistyczne umiejętności doskonalił na kursach mistrzowskich m.in. u Andrzeja Jasińskiego, Kevina Kennera (USA), Pascala Devoyon (Francja), Tomasza Herbuta, Angelo Martino (Włochy), Marii Gabrielli Bassi (Włochy). Brał udział w rocznym Seminarium Liryki Wokalnej prowadzonym przez prof. Tomasza Herbuta (Hochschule der Künste Bern). Michał Kluska jest absolwentem Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi w klasie fortepianu prof. dr hab. Mariusza Drzewickiego i w klasie kameralnej dr hab. Anny Liszewskiej, prof. AM oraz dr hab. Witolda Holtza. Naukę gry rozpoczął w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. w Sanoku, kształcenie kontynuował w Zespole Szkół Muzycznych w Krośnie w klasie mgr Doroty Skibickiej.

 

dr hab. Anna Liszewska, prof. AM
(AM Łódź/Fundacja im. Stanisława Liszewskiego) – Dyrektor Konkursu

dr hab. Anna Liszewska, prof. AM Pianistka, kameralistka, pedagog, absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (1995) w klasie fortepianu prof. Lidii Kozubek. W 1998 roku w tej samej uczelni ukończyła dwuletnie, podyplomowe studia kameralne pod kierunkiem prof. Barbary Halskiej. W latach 1998-1999 współpracowała z Orkiestrą Polskiego Radia w Warszawie, z którą brała udział w licznych koncertach krajowych oraz nagraniach, a także w tournée zespołu w Niemczech. Jako solistka występowała m.in. z Orkiestrą Kameralną Polish Camerata pod dyrekcją Marka Głowackiego, jako kameralistka występuje zarówno z wokalistami jak i instrumentalistami w recitalach wypełnionych różnorodnym stylistycznie repertuarem. Wielokrotnie towarzyszyła jako pianista akompaniujący śpiewakom podczas konkursów wokalnych, zarówno pieśniarskich jak i operowych a także letnich Kursów Interpretacji Muzycznej w Nowym Sączu. Od 1999 roku jest związana z łódzką Akademią Muzyczną, gdzie do 2010 roku pracowała jako wykładowca akompaniując na Wydziale Wokalno-Aktorskim w klasach wokalnych m.in.: prof. Delfiny Ambroziak, prof. Urszuli Kryger, prof. Zdzisława Krzywickiego, prof. Piotra Micińskiego, prof. Leonarda Andrzeja Mroza, prof. Ziemowita Wojtczaka i prof. Włodzimierza Zalewskiego, a także w klasie altówki prof. Zbigniewa Friemana, wiolonczeli prof. Agaty Jareckiej i fletu prof. Antoniego Wierzbińskiego oraz dr hab. Eweliny Zawiślak. Od roku 2010 pracuje, obecnie jako prof. AM, w Instytucie Muzyki Kameralnej prowadząc zajęcia z nauki akompaniamentu i kameralistyki fortepianowej. W ramach kadencji władz Uczelni 2020 – 2024 pełni funkcję Pełnomocnika rektora ds. parametryzacji i Dyrektora Szkoły Doktorskiej Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi. Jest aktywnym członkiem Łódzkiego Towarzystwa Naukowego, Przewodniczącą łódzkiego Oddziału SPAM a także Prezesem Zarządu Fundacji im. Stanisława Liszewskiego.
Jej zamiłowaniem jest muzyka kompozytorów słowiańskich, z którą związana jest także obecna działalność artystyczna i wydawnictwa fonograficzne: pierwsza monograficzna płyta zatytułowana Entuzjasta nagrana wspólnie ze śpiewakiem Piotrem Hruszwickim w 2013 roku zawiera wybrane pieśni, ballady i utwory fortepianowe Stanisława Moniuszki. Kolejne płyty to F.X. Mozart. Utwory kameralne DUX 1317 ze wszystkimi duetami instrumentalnymi z fortepianem najmłodszego syna W. A. Mozarta zwanego „Mozartem lwowskim” oraz wydane w 2017 roku nagrania utworów fortepianowych na cztery ręce polskich kompozytorów zrealizowane w duecie z Agatą Górska-Kołodziejską Zapomniana polska muzyka fortepianowa na cztery ręce DUX 1433. W 2018 roku ukazała się płyta na której znajdują się Krakowiaki op.7, Mazury op.38 i Polonezy op.42 Zygmunt Noskowski. Piano Works 4 AP 0415 zarejestrowana w duecie z Anną Mikolon. Pianistki wspólnie zrealizowały także nagranie 5 Walców op.28 na fortepian na cztery ręce Jerzego Gablenza znajdujące się na płycie Jerzy Gablenz. Piano and Chamber Works AP 0412. Także w 2018 roku ukazała się płyta z nagraniem solowych utworów fortepianowych F.X. Mozarta w interpretacji Anny Liszewskiej F.X. Mozart. Utwory fortepianowe DUX 1441. W roku 2021 wraz z pianistką Hanną Holeksa dokonała także rejestracji audiowizualnej prawykonania dwóch koncertów na dwa fortepiany solo Witolda Friemanna. Anna Liszewska począwszy od 1995 roku nieprzerwanie prowadzi klasy fortepianu w podstawowych i średnich szkołach muzycznych w Łodzi.

fot. Piotr Hruszwicki

 

REGULAMIN KONKURSU I KARTA ZGŁOSZENIOWA

 

REGULAMIN

  1. Organizatorami Konkursu są:
    • Fundacja im. Stanisława Liszewskiego
    • Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.
    Honorowym Przewodniczącym Komitetu Organizacyjnego jest Jej Magnificencja Rektor Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, dr hab. Elżbieta Aleksandrowicz, prof. AM.
  2. III Ogólnopolski Konkurs Muzyki Kameralnej im. Wiłkomirskich jest skierowany do uczniów szkół muzycznych I i II stopnia. W Konkursie mogą brać udział instrumentalne zespoły kameralne od duetu do kwintetu, o dowolnym składzie (z wyłączeniem zespołów z organami i klawesynem).
  3. Przesłuchania konkursowe odbędą się w dniach 14-16.04.2023 roku w Akademii Muzycznej im. Grażyny u Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, ul. Gdańska 32. Konkurs jest otwarty dla publiczności.
  4. Uczestnicy Konkursu wystąpią w następujących grupach wiekowych:
    • grupa I – uczniowie klas I–III szkół muzycznych I stopnia;
    • grupa II – uczniowie klas IV–VI szkół muzycznych I stopnia;
    • grupa III – uczniowie klas VII–VIII szkół muzycznych I stopnia, oraz klas I–III szkół muzycznych II stopnia;
    • grupa IV – uczniowie klas IV–VI szkół muzycznych II stopnia
    • W przypadku różnych przynależności do grup wiekowych członków zespołu, uczestników kwalifikuje się do grupy wiekowej zgodnej z poziomem nauczania najstarszego z członków zespołu.
  5. Repertuar
    • grupa I: program do 7 minut;
    • grupa II: program do 10 minut;
    • grupa III: program do 12 minut;
    • grupa IV: program do 15 minut.
  6. W Jury Konkursu zasiądą wybitni kameraliści, pedagodzy akademii muzycznych oraz szkół muzycznych I i II stopnia. Decyzje Jury są ostateczne i niepodważalne.
  7. Ilość uczestników Konkursu (zespołów) jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
  8. Zgłoszenia uczestnictwa w Konkursie należy przesłać drogą elektroniczną w nieprzekraczalnym terminie do dnia 20 marca 2023 roku na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    Wpisowe wynosi 90 zł od każdego członka zespołu. Wpłaty należy dokonać na konto Fundacji:
    89 1140 2004 0000 3402 7937 9129, a potwierdzenie przesłać drogą elektroniczną wraz ze zgłoszeniem uczestnictwa.
  9. Szczegółowy harmonogram przesłuchań konkursowych i prób akustycznych zostanie opublikowany po zamknięciu listy uczestników.
  10. Uczestnicy powinni zgłosić się do biura Konkursu najpóźniej 30 minut przed planowanym czasem występu.
  11. Koszty podróży, zakwaterowania i wyżywienia uczestnicy pokrywają we własnym zakresie. Organizatorzy nie zapewniają uczestnikom oraz ich osobom towarzyszącym rezerwacji miejsc noclegowych w Łodzi.
  12. Uczestnicy zobowiązani są do przestrzegania limitów czasowych występów konkursowych. W przypadku ich przekroczenia Przewodniczący Jury ma prawo przerwać występ.
  13. Laureaci i wyróżnieni obowiązani są do uczestnictwa w Koncercie Laureatów. Organizatorzy nie wysyłają pocztą dyplomów i nagród po zakończeniu Konkursu – ich odbiór jest możliwy tylko podczas Koncertu Laureatów.
  14. Uczestnicy Konkursu wyrażają zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych przez Organizatorów Konkursu zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1182 z późn. zm.).
  15. Wysłanie karty zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.
  16. W przypadku zagrożenia pandemią Organizatorzy zapewniają przeprowadzenie Konkursu w formule on-line.

 

 

III Ogólnopolski Konkurs Muzyki Kameralnej im. Wiłkomirskich

HARMONOGRAM PRÓB AKUSTYCZNYCH

 

  • HARMONOGRAM PRÓB AKUSTYCZNYCH zobacz

HARMONOGRAM PRZESŁUCHAŃ

 

  • HARMONOGRAM PRZESŁUCHAŃ zobacz

 

III Ogólnopolski Konkurs Muzyki Kameralnej im. Wiłkomirskich